Talian Kecemasan Terdekat

Klang

Kenalan kecemasan lain

Lihat sekarang
Klang

Pilih Hospital Pilihan Anda

Langkau ke kandungan

10 Perunding Penjagaan Kesihatan / Penyedia Perkhidmatan yang Paling Dipercayai pada tahun 2022 - Columbia Asia Hospital Malaysia

28 Mac 2022

Minit 7 dibaca

10 Perunding Penjagaan Kesihatan / Penyedia Perkhidmatan yang Paling Dipercayai pada tahun 2022 - Columbia Asia Hospital Malaysia

Keperluan kesihatan yang berkembang pesat dan jangkaan orang ramai yang semakin meningkat meningkatkan bar untuk sistem kesihatan menjana hasil kesihatan yang lebih baik dan nilai sosial yang lebih baik. Tetapi mengekalkan trajektori semasa tidak akan mencukupi untuk menangani keperluan yang semakin meningkat ini. Oleh itu, apa yang diperlukan hari ini adalah kemudahan penjagaan kesihatan yang optimum yang dapat bertindak balas terhadap perubahan keperluan penduduk sambil dihargai dan dipercayai oleh semua orang.

Dibina atas asas kepercayaan, kecemerlangan perubatan dan penjagaan holistik, satu organisasi penjagaan kesihatan yang berdedikasi untuk menawarkan perkhidmatan perubatan yang optimum dan berpatutan melalui hospital berasaskan komunitinya adalah Columbia Asia. Syarikat penjagaan kesihatan perintis ini percaya bahawa seperti mana-mana elemen asas kehidupan, penjagaan kesihatan harus dapat diakses dan berpatutan untuk semua orang - di mana sahaja dan bila-bila masa mereka memerlukannya. Walau bagaimanapun, sama ada disebabkan oleh sifat yang mahal atau kekurangan jangkauan kemudahan penjagaan kesihatan yang lebih luas, tidak semua mempunyai akses kepada penjagaan kesihatan yang berkualiti. Bertekad untuk mengubah paradigma ini dalam penjagaan kesihatan, Columbia Asia Memulakan operasinya sebagai sebuah syarikat penjagaan kesihatan swasta antarabangsa di Malaysia pada tahun 1996.

Columbia Asia bermula di Malaysia dengan pengambilalihan kemudahan perubatan di Miri, Sarawak, di mana pelanggan utamanya adalah dari industri minyak dan gas. Pada tahun 1998, pemilik membina kemudahan penjagaan lanjutan di Shah Alam, Selangor, kerana industri penjagaan kesihatan mempunyai banyak hospital penjagaan akut tetapi tidak ada tujuan membina hospital penjagaan jangka panjang untuk memenuhi keperluan yang semakin meningkat dalam segmen ini. Pada tahun berikutnya, syarikat itu melancarkan Columbia Asia Hospital – Seremban yang menawarkan perkhidmatan penjagaan kesihatan pelbagai disiplin untuk membantu memenuhi keperluan penjagaan akut yang semakin meningkat di negeri Negri Sembilan. Hari ini, terdapat 19 Columbia Asia hospital di tiga negara di Asia, dua negara lain ialah Vietnam dan Indonesia. Hospital-hospital ini didedikasikan untuk menawarkan perkhidmatan perubatan yang optimum dan berpatutan kepada pesakit. Dengan kira-kira 100 hingga 200 katil setiap kemudahan perubatan, bangunan dua hingga tiga tingkat untuk aliran kerja pesakit yang lebih lancar, dan teknologi perubatan baru untuk mengurangkan tahap rawatan invasif, Columbia Asia telah berkembang menjadi pilihan perkhidmatan penjagaan kesihatan pilihan untuk keluarga dan perniagaan.

Menyampaikan Pelbagai Perkhidmatan Perubatan

Pengasas asal Columbia Asia Hospital jelas tentang apa yang harus menjadi program perubatan teras dalam a Columbia Asia Hospital. Disiplin perubatan 5 teras utama di Columbia Asia Hospital adalah Perubatan Dalaman, Pediatrik, Obstetrik & Ginekologi, Pembedahan Am & Ortopedik. Apabila sains perubatan berkembang dan teknologi perubatan maju, Columbia AsiaProgram perubatan telah diperbesarkan lagi. Kardiologi, Urologi, ENT, Gastroenterologi, Oftalmologi, Rheumatologi, Nefrologi, dan perkhidmatan Neurologi akhirnya dimasukkan ke dalam senarai perkhidmatan perubatannya. Daripada 19 Columbia Asia hospital, ada 13 Columbia Asia hospital-hospital di Malaysia dengan kemudahan Tebrau di Johor Bahru menjadi hospital yang paling baru dilancarkan.

Pada akhir tahun 2019, pemilikan Columbia Asia hospital berubah daripada pelabur yang berpangkalan di Amerika Syarikat kepada konglomerat tempatan Malaysia, Hong Leong Group, dan Texas Pacific Group (TPG), sebuah firma ekuiti swasta global. Columbia Asia terus mengembangkan keluasan dan kedalaman perkhidmatan perubatannya dengan teknologi yang pantas berubah untuk memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada majoriti keperluan penjagaan kesihatan masyarakat. "Bekerjasama dengan doktor &jururawat kami yang terlatih, kami berusaha untuk memudahkan hospital kami dengan teknologi dan kemahiran perubatan terkini. Di sebalik kelebihan terkemuka ini, terletak kesederhanaan dalam reka bentuk seni bina hospital yang berbeza. Ini membolehkan kami memberikan penjagaan peribadi pesakit dalam persekitaran yang bersih dan selesa," kata Kelvin Tan, Ketua Pegawai Eksekutif Columbia Asia-Asia Tenggara.

Atribut yang Membezakan Columbia Asia

Walaupun terdapat banyak faktor yang menyumbang kepada kejayaan Columbia Asia, Beberapa elemen teras yang memainkan peranan penting adalah keberkesanan kos, reka bentuk model penjagaan kesihatan berdasarkan kecekapan aliran kerja, sistem maklumat penjagaan kesihatan proprietari yang didorong oleh teknologi, dan program perubatan yang seimbang dan komprehensif yang berkesan memenuhi kira-kira 90% keperluan penjagaan kesihatan masyarakat. Satu lagi aspek utama yang membezakannya daripada yang lain ialah tumpuannya untuk meminimumkan lebihan dalam menyampaikan perkhidmatan penjagaan kesihatan yang akhirnya diterjemahkan kepada kos penjagaan kesihatan yang lebih cekap untuk pesakit. Di samping itu, kebolehcapaian, kluster, dan persediaan yang berpusatkan pesakit juga menjadikannya penyedia penjagaan kesihatan pilihan di kalangan keluarga, korporat, dan penanggung insurans terkemuka dan TPA. Terletak di kawasan perumahan penduduk, Columbia Asia Hospital menjadikan penjagaan kesihatan swasta yang berkualiti lebih mudah diakses oleh majoriti yang besar. "Strategi kluster di kawasan bandar besar membolehkan mereka mencapai kecekapan operasi melalui tahap kerjasama dan sinergi yang lebih tinggi untuk menyediakan perkhidmatan penjagaan kesihatan yang komprehensif," kata Kelvin.

Berada di hadapan Keluk Teknologi

Hari ini, akses kepada teknologi perubatan baru sentiasa mengubah cara pesakit dapat diuruskan dengan lebih baik. Oleh itu, memanfaatkan teknologi canggih, Columbia Asia hospital sentiasa berusaha untuk menawarkan penjagaan berpusatkan pesakit yang lebih baik. "Lebih banyak prosedur tidak invasif mengurangkan keperluan untuk tinggal lama di hospital kerana trauma pembedahan terbuka dikurangkan untuk pesakit. Diagnostik ketepatan moden membantu dalam hasil pesakit yang berkesan. Pesakit dirawat dengan berkesan dan dilepaskan untuk pulih dengan orang tersayang di rumah dalam masa yang sesingkat mungkin. Purata tempoh tinggal di hospital kami adalah kira-kira dua hari yang membantu meminimumkan bil pesakit keseluruhan," tegas Kelvin.

Untuk terus memperkasakan pesakitnya, organisasi penjagaan kesihatan menawarkan perkhidmatan telehealth, menjadikannya sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai keadaan perubatan kronik jangka panjang untuk meneruskan ubat mereka tanpa perlu hadir secara fizikal di hospital. "Semangat untuk menjadikan orang lebih baik, membayangkan keinginan yang mendalam untuk memberikan profesional kami yang terbaik kepada pesakit kami," tambah Kelvin.

Mengejar Kecemerlangan dengan Pendekatan Yang Didorong Nilai

Columbia AsiaBudaya kerja didorong oleh satu set nilai teras yang kuat termasuk mengutamakan pelanggan, kecemerlangan, kerja berpasukan, integriti, penjagaan, dan penglibatan masyarakat. Ia menjangkakan keperluan pelanggan dan berusaha untuk melebihi jangkaan mereka sambil tetap bersedia untuk berkhidmat dan membantu pesakitnya, tidak kira betapa kecil permintaan itu, atau berapa besar tugas itu. Berakar umbi dalam budaya berpusatkan pesakit, ia memastikan tidak memberikan apa-apa kecuali penjagaan terbaik kepada pesakit dengan bantuan jururawat terlatih, profesional perubatan dan peralatan perubatan terkini berdasarkan teknologi canggih. Pasukan berdedikasi di Columbia Asia bekerjasama dengan saling menghormati, kejujuran, dan komitmen untuk sentiasa melakukan perkara yang betul. Memupuk budaya penjagaan pesakit, keluarga mereka, dan satu sama lain, pasukan memastikan bahawa pesakit dibuat untuk merasa terjamin dan dijaga, dari pendaftaran hingga discaj. Selain itu, penyedia perkhidmatan penjagaan kesihatan juga memberi tumpuan kepada terlibat dalam kehidupan masyarakat yang dikendalikannya dengan menggabungkan program, kelas, bengkel, pemacu amal serta acara kesihatan, kecergasan, dan keluarga.

Mewujudkan Peta Jalan untuk Perkhidmatan yang Lebih Baik

Columbia Asia sedang dalam proses membina sebuah lagi hospital baharu di Batu Kawan, Pulau Pinang. Melangkah ke hadapan, ia merancang untuk memperluaskan lagi keupayaannya dan menambah disiplin yang lebih kompleks seperti onkologi ke senarai perkhidmatannya. Memandangkan penyakit buah pinggang semakin meningkat di Malaysia, pihaknya melancarkan dua pusat dialisis tahun ini, di Tebrau dan Klang.

Melangkah ke hadapan, syarikat itu juga berhasrat untuk memberi tumpuan kepada telekesihatan sambil berpegang pada visinya untuk menjadikan penjagaan kesihatan swasta yang berkualiti lebih mudah diakses dan berkesan untuk pesakit. "Ketika kami terus berkembang dengan kemajuan perubatan dan terus membina Columbia Asia"Falsafah dan semangat untuk berkhidmat, kami berharap dapat menerajui penjagaan kesihatan swasta pada masa akan datang," kata Kelvin.

Klik untuk Artikel Dalam Talian:

Berkongsi: