Talian Kecemasan Terdekat

Klang

Kenalan kecemasan lain

Lihat sekarang
Klang

Pilih Hospital Pilihan Anda

Langkau ke kandungan

Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri Meraih Anugerah Jenama Terbaik Dunia BrandLaureate 2019

09 November 2019

Minit 5 dibaca

Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri Meraih Anugerah Jenama Terbaik Dunia BrandLaureate 2019

Iskandar Puteri, Johor – Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri (CAH-IP) telah dinobatkan sebagai pemenang Anugerah The BrandLaureate World BestBrands 2019 bagi kategori Penjagaan Kesihatan-Hospital Swasta. Anugerah disampaikan kepada Puan Rahani Yaacob, Columbia Asia Pengurus Besar Serantau (Selatan) merangkap Pengerusi BrandLaureate, Tan Sri Rainer Althoff semasa majlis makan malam gala dan anugerah di Singapura semalam.

"Ia benar-benar satu penghormatan untuk Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri bakal menerima anugerah BestBrands bagi kategori Penjagaan Kesihatan-Hospital Swasta. Menerima anugerah berprestij ini adalah bukti kejayaan dan status ikonik serta penjenamaan kami melalui kerja keras dan dedikasi semua orang ke arah menyediakan perkhidmatan penjagaan kesihatan yang cemerlang dan berkualiti dengan penuh semangat," kata Puan Rahani Yaacob.

"Kemenangan anugerah ini pastinya memberi motivasi kepada kami untuk terus cemerlang dalam semua aspek perkhidmatan kami, dan saya mendedikasikan anugerah ini kepada pesakit setia, perunding perubatan, pengurusan, semua kakitangan dan pelanggan korporat untuk memainkan peranan penting yang telah mereka mainkan dalam kejayaan kami," katanya.

“Columbia Asia Hospital - Iskandar Puteri akan meraikan ulang tahun ke-10 tahun depan, memenangi anugerah berprestij ini bermakna kita mesti terus bekerja keras dalam memberikan hasil klinikal terbaik dalam persekitaran yang paling berkesan, cekap dan penyayang serta menyediakan masyarakat dengan penjagaan kesihatan yang berkesan pada nilai yang sangat baik, dan terus menjadi pilihan utama untuk keluarga dan perniagaan, sejajar dengan misi korporat kami," kata Puan Rahani Yaacob.

Sejak penubuhannya pada tahun 2010, Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri bersedia untuk menyediakan perkhidmatan penjagaan kesihatan yang boleh dipercayai, melalui pelbagai perkhidmatan perubatan dan pembedahan di kemudahan 135 katilnya. Dengan lebih daripada 400 pekerja termasuk perunding perubatan, paramedik dan kakitangan sokongan, Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri komited untuk menjadi barisan hadapan dalam perkhidmatan kesihatan di Johor.

Anugerah BrandLaureate telah ditubuhkan oleh The World Brands Foundation (TWBF) (dahulunya dikenali sebagai APBF), sebuah organisasi bukan keuntungan yang didedikasikan untuk membangunkan jenama dalam pelbagai latar belakang perniagaan. Ia kini dikenali sebagai yang terpenting untuk kecemerlangan jenama dan merupakan anugerah jenama paling berprestij di negara ini.

TWBF adalah kuasa penjenamaan yang terus memotivasi, menggalakkan, dan memberi inspirasi kepada jenama untuk mencapai kecemerlangan jenama dan menjadi jenama perbezaan global. TWBF mengambil peranan aktif dalam mengenal pasti dan memupuk jenama cemerlang di platform antarabangsa. Yayasan terus memperjuangkan misinya untuk mendidik dan menyampaikan nilai penjenamaan dengan konsep bahawa budaya jenama, digabungkan dengan amalan yang baik akan memberikan jenama kelebihan dalam persekitaran yang kompetitif ini.

"Ia merupakan satu perjalanan yang cukup untuk Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri. Lawatan dan kemasukan pesakit semakin meningkat dengan pesat. Kami terus mencapai kemajuan untuk memenuhi permintaan pesakit yang semakin meningkat dari Johor, termasuk ekspatriat dan pelancong dari negara lain seperti Indonesia, China, India, Filipina, Singapura dan negara-negara Timur Tengah," kata Puan Rahani.

Beliau menambah, "CAH-IP sedang menjalani pembinaan wad perubatan baru kami yang akan menampung Wad Unit Rawatan Koronari (CCU) dengan tambahan 19 katil dan pengembangan kawasan Kemalangan & Kecemasan baru kami dengan kawasan menunggu yang lebih besar dan lebih banyak ruang kecemasan, pengembangan ini adalah untuk memberi keselesaan kepada pesakit kami dan memenuhi populasi hospital yang semakin meningkat dan dijangka beroperasi pada suku ketiga 2020."

Puan Rahani juga menambah perkembangan semasa Columbia Asia Hospital – Tebrau.

“Columbia Asia"Kemudahan terbaharu di Johor, Columbia Asia Hospital – Tebrau dijadual dilancarkan pada akhir tahun ini. Kakitangan kami kini bekerja keras ke arah pelancaran dan hospital ini akan menjadi yang terbesar Columbia Asia Kemudahan hospital di Malaysia."

Klik untuk Artikel Dalam Talian:

Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri
Iskandar Puteri Meraih Anugerah Jenama Terbaik Dunia BrandLaureate 2019 – The Iskandarian, 1 November 2019

Berkongsi: