Talian Kecemasan Terdekat

Klang

Kenalan kecemasan lain

Lihat sekarang
Klang

Pilih Hospital Pilihan Anda

Langkau ke kandungan

Columbia Asia Hospital – Miri Sertai Kenyalang Gold Card

30 Januari 2024

Minit 2 dibaca

Columbia Asia Hospital - Miri sertai Kenyalang Gold Card

MIRI, 30 Jan 2024 – Columbia Asia Hospital – Miri (CAHM) baru-baru ini mengukuhkan kerjasama strategik dengan inisiatif Kenyalang Gold Card (KGC). Inisiatif kerajaan Sarawak yang dilancarkan pada 2020 bertujuan meningkatkan kebajikan warga emas yang layak (60 tahun ke atas) menerusi diskaun dan tawaran. Majlis menyaksikan Menteri Pembangunan Wanita, Kanak-Kanak dan Kesejahteraan Komuniti, Dato Sri Fatimah Abdullah menyampaikan plak KGC kepada Pengurus Besar hospital berkenaan, Dr. Chong Ket Cheong. Kerjasama ini menandakan langkah penting dalam meningkatkan kesejahteraan komuniti dan kebolehcapaian penjagaan kesihatan.

"Kami berharap lebih ramai (warga emas) di Miri akan tampil ke hadapan dan menjadi rakan strategik kami bagi inisiatif ini supaya komuniti kami mendapat manfaat daripadanya," kata Dato Sri Fatimah. Selain itu, beliau turut menyampaikan tiga kad Kenyalang Gold baharu kepada penerima yang kini menjalani rawatan di hospital, sebagai contoh kesan ketara perkongsian ini.

Columbia Asia Hospital – Miri menjemput semua pemegang kad Kenyalang Gold, memberikan tawaran eksklusif untuk meningkatkan pengalaman penjagaan kesihatan mereka. Tawaran istimewa masa terhad ini direka untuk mengutamakan kesejahteraan masyarakat dan menyediakan penyelesaian penjagaan kesihatan yang boleh diakses. Ia merangkumi kadar diskaun pakej pemeriksaan kesihatan komprehensif, caj bilik dan dewan, bekalan farmasi dan perubatan, perkhidmatan fisioterapi, serta vaksinasi selesema di hospital.

"Inisiatif ini merupakan usaha terpuji kerajaan Sarawak," kata Pengurus Pemasaran CAHM, Norshafiqah Ain Abdullah. "Tambahan pula, ramai pesakit setia kami termasuk dalam kumpulan umur ini, dan kami melihat ini sebagai peluang yang baik untuk menyatakan penghargaan kami kepada mereka. "

Pemegang kad membuka diskaun segera untuk pelbagai keperluan termasuk barangan runcit, makanan, penjagaan kesihatan, telekomunikasi dan pengangkutan. Selain itu, mereka boleh mengakses tawaran peluang pekerjaan, perkhidmatan jahitan, rawatan salun rambut, urutan, dan tawaran bernilai tinggi lain, memperkayakan kualiti hidup mereka secara keseluruhan.

Kerajaan Sarawak juga bakal melancarkan Kenyalang Gold Plus Card, versi KGC sedia ada yang dinaik taraf tahun ini. Ia bertujuan meningkatkan perkhidmatan penjagaan kesihatan untuk warga emas. Menurut Dato Sri Fatimah, inisiatif ini bertujuan untuk memperkemaskan rawatan perubatan kepada warga emas dengan mengurangkan masa menunggu di hospital kerajaan. Kad yang dinaik taraf ini membolehkan akses kepada perkhidmatan perubatan di kemudahan penjagaan kesihatan swasta. Selain itu, rancangan disediakan untuk menyediakan pemeriksaan perubatan percuma untuk warga emas di bawah inisiatif KGC menjelang tahun ini.

Berkongsi: