Talian Kecemasan Terdekat

Klang

Kenalan kecemasan lain

Lihat sekarang
Klang

Pilih Hospital Pilihan Anda

Langkau ke kandungan

Columbia Asia Dipuji untuk Kecemerlangan Penjagaan Kesihatan di Baby Talk & MamaPapa Readers' Choice Awards 2022

28 Disember 2022

Minit 4 dibaca

Columbia Asia Dipuji untuk Kecemerlangan Penjagaan Kesihatan di Baby Talk & MamaPapa Readers' Choice Awards 2022

SELANGOR; 15 Dis 2022 – Sebagai pengiktirafan terhadap kecemerlangannya dalam penjagaan kesihatan, Columbia Asia Hospital – Tebrau (CAH-Tebrau) memenangi Hospital Terbaik manakala Columbia Asia hospital di Bintulu dan Iskandar Puteri memenangi Hospital Terbaik (kategori Bersalin), di Baby Talk & MamaPapa Readers' Choice Awards 2022 baru-baru ini. Ia adalah saat yang membanggakan untuk Columbia Asia untuk mempunyai tiga hospitalnya diiktiraf oleh orang-orang yang mereka lakukan perkhidmatan mereka kepada - pengguna mereka, iaitu keluarga dan perniagaan.

Columbia Asia tidak asing lagi bagi rakyat Johor

Di wilayah Selatan, nama Columbia Asia telah menjadi sinonim dengan perkhidmatan penjagaan kesihatan swasta yang berkesan dan cekap. Oleh itu, adalah wajar bahawa kedua-duanya Columbia Asia kemudahan di Iskandar Puteri dan Tebrau telah mendapat perhatian pengguna Johor berkaitan perkhidmatan penjagaan kesihatan. Bagi CAH-Tebrau yang agak baru, ia telah menempa nama di kalangan hab kediaman Kota Southkey di Johor dan seterusnya. Dari segi kapasiti wad dan disiplin perubatan, ia telah berkembang selepas hanya tiga tahun beroperasi. Kapasiti pesakit sebanyak 205 menghasilkan nisbah doktor-ke-pesakit yang ideal dan aliran pesakit yang lebih lancar.

Dari segi teknologi kesihatan, CAH-Tebrau mempromosikan penyembuhan dan rawatan lanjutan melalui 1.5 Tesla MRI, Makmal Kateterisasi Jantung, dan lima teater operasi yang lengkap. Selain disiplin terkini seperti Onkologi, Psikiatri, Pergigian Pediatrik, Pembedahan Payudara, Pembedahan Pediatrik dan Dermatologi, hospital itu juga baru sahaja membuka pusat dialisis di bawah unit Nefrologinya pada Ogos tahun ini.

Pemenang anugerah terus menang

'Abang' kemudahan Tebrau ialah Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri (CAH-IP). Ditubuhkan pada tahun 2010, CAH-IP terkenal di Johor Bahru. Ia juga merupakan penyedia perkhidmatan bersalin yang telah lama digemari di kalangan masyarakat di dalam dan sekitar kawasan Taman Kesihatan Afiata. Tambahan pula, sudah tentu ia bukanlah sesuatu yang baharu dalam memenangi anugerah dengan yang terbaharu ialah Anugerah Jenama Terbaik Dunia Brand Laureate dalam kategori fasiliti kesihatan swasta. Adapun Columbia Asia Hospital – Bintulu (CAH-B), ini merupakan anugerah Hospital Terbaik Pilihan Pembaca BabyTalk & MamaPapa kedua mereka dalam kategori Bersalin; anugerah pertama ialah tahun lepas. Bersama CAH-IP, kedua-dua fasiliti itu masing-masing dianugerahkan Hospital Terbaik dalam kategori Bersalin dalam barisan anugerah tahun ini, masing-masing di Johor dan Sarawak.

Apa yang pasangan cari di hospital bersalin

Pada trimester terakhir, ibu mengandung memerlukan perhatian dan penjagaan pakar untuk memastikan bahawa mereka bersedia untuk melahirkan anak. Memilih wad bersalin dengan kemudahan yang betul adalah penting terutamanya untuk kehamilan berisiko tinggi. Jelas sekali, pesakit mesti berasa selamat, terjamin dan dijaga dengan baik. Persekitaran mesti menenangkan dan kondusif seperti bilik bersalin, taska dan wad bersalin di CAH-IP dan CAH-B.

Pasukan perubatan sentiasa dalam panggilan dan terdiri daripada jururawat kanan yang berpengalaman dan pembantu terlatih. Perkhidmatan bersalin di CAH-IP dan CAH-B merangkumi semua, yang menjadikan mereka hospital yang ideal untuk penghantaran. Sebagai contoh, perkhidmatan pra-natal termasuk bengkel dan acara, untuk mendidik ibu bapa baru mengenai perjalanan kehamilan mereka manakala perkhidmatan selepas bersalin memberi tumpuan kepada topik seperti penyusuan susu ibu dan vaksinasi.

Pakej penghantaran yang berpatutan dan komprehensif

Perkhidmatan bersalin dan kadar pakej di CAH-IP dan CAH-B adalah kompetitif dan dianggap sebagai nilai untuk wang, sama ada untuk penghantaran biasa atau Caesarean. Ini termasuk pemeriksaan untuk bayi baru lahir serta penjagaan taska, serta vaksinasi BCG dan Hepatitis B. Ia juga termasuk perundingan dengan perunding berpengalaman dalam bidang obstetrik, ginekologi, pediatrik dan anestesia.

Majlis Anugerah Pilihan Pembaca BabyTalk & MamaPapa telah diadakan pada 5 Oktober 2022 di Petaling Jaya. Columbia Asia Pengurus Pemasaran Serantau, Miss Gwen Yap, menerima anugerah itu bagi pihak hospital yang menang. Anugerah itu, kini dalam tahun kesebelas dan berjalan, memberi penghormatan kepada jenama terkenal dalam industri penjagaan kesihatan.

Klik untuk Artikel Dalam Talian:

Columbia Asia Hospital – Bintulu
Hospital Terbaik (kategori Bersalin) Bintulu, Sarawak
Dapatkan Rawatan Bersalin dan Medicare terbaik dari Columbia Asia Hospital – Bintulu – BabyTalk Malaysia
Columbia Asia Hospital – Bintulu – 100Comments.com

Columbia Asia Hospital – Tebrau
Hospital Terbaik (Tebrau, Johor)
Dapatkan Penjagaan Kesihatan Terbaik di Columbia Asia Hospital – Tebrau – BabyTalk Malaysia
Columbia Asia Hospital – Tebrau – 100Comments.com

Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri
Hospital Terbaik (Kategori Bersalin) Johor Bahru, Johor
Sokongan Bersalin dan Penjagaan Kesihatan yang berkualiti di Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri – 100Comments.com
Columbia Asia Hospital – Iskandar Puteri – 100Comments.com

Berkongsi: