Talian Kecemasan Terdekat

Klang

Kenalan kecemasan lain

Lihat sekarang
Klang

Pilih Hospital Pilihan Anda

Langkau ke kandungan

Laman web kumpulan perubatan menyenaraikan nasihat dan SOP Covid-19

14 Julai 2020

Minit 2 dibaca

Laman web kumpulan perubatan menyenaraikan nasihat dan SOP Covid-19

COLUMBIA Asia- Sebagai penyedia penjagaan kesihatan swasta yang komited, memberi jaminan kepada pesakit dan keluarga mereka bahawa janji temu, vaksinasi dan rawatan akan diteruskan dalam persekitaran yang selamat walaupun menghadapi pandemik Covid-19.

Selain papan tanda dan bunting di lokasi yang menggambarkan prosedur operasi standard (SOP) yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan, laman web kumpulan perubatan itu telah menambah halaman untuk menangani soalan keselamatan secara khusus dan apa Columbia Asia Hospital sedang lakukan.

Columbia Asia Pengurus pemasaran serantau, Gwen Yap berkata, setiap langkah diperjelaskan untuk membuatkan pekerja dan orang ramai memahami bahawa kumpulan itu tidak akan mengambil risiko dengan Covid-19 dan pusat perubatan itu menjadikannya tanggungjawab untuk melindungi mereka yang berada di premisnya.

"Ketelusan sangat penting untuk mendapatkan kepercayaan pelanggan kami pada masa seperti ini.
"Antara kandungan halaman sokongan penjagaan Covid-19 baharu di laman web kami ialah inisiatif normal baharu termasuk penghantaran ke rumah ubat, vaksinasi kanak-kanak dan vaksinasi pandu lalu. " Beliau berkata penghantaran ubat ke rumah merupakan cara mudah bagi pesakit sedia ada yang mempunyai penyakit kronik untuk menerima ubat biasa tanpa perlu ke hospital.

Topik vaksinasi kanak-kanak meliputi keperluan ibu bapa untuk membawa anak-anak mereka untuk imunisasi mengikut jadual vaksinasi. Terdapat juga bahagian yang menawarkan petua dan nasihat berkaitan Covid-19. Antaranya ialah siri video yang disiarkan secara langsung menerusi media sosial. Ciri video Columbia AsiaPerunding, pakar diet dan ahli fisioterapi.

Pakar ditemu bual mengenai topik seperti semua yang perlu diketahui mengenai pemakaian pelitup muka semasa musim pandemik ini, mengapa penting bagi ibu bapa untuk mematuhi jadual vaksinasi untuk bayi mereka, risiko perkhidmatan penghantaran, cara bersenam dengan selamat di rumah dan bagaimana mempersiapkan anak-anak untuk sekolah pasca perintah kawalan pergerakan.

"Sesetengah ibu hamil mungkin enggan melawat hospital semasa pandemik ini," kata Yap.
"Tetapi mereka memerlukan bimbingan dalam perjalanan kehamilan mereka, oleh itu perunding kami menghasilkan video mengenai kehamilan dan penghantaran.
"Daripada menyediakan badan untuk kehamilan sehingga melawat wad bersalin, siri ini berfungsi sebagai panduan video lengkap untuk ibu-ibu baru," katanya.

Untuk maklumat lanjut, lawati columbiaasia.com/covid-19.

Klik untuk Artikel Dalam Talian:

Berkongsi: