Talian Kecemasan Terdekat

Klang

Kenalan kecemasan lain

Lihat sekarang
Klang

Pilih Hospital Pilihan Anda

Langkau ke kandungan

Baru Columbia Asia Hospital – Bukit Jalil Adakan Karnival Keluarga & Larian Komuniti Bukit Jalil

15 Disember 2023

Minit 2 dibaca

Baru Columbia Asia Hospital - Bukit Jalil Adakan Karnival Keluarga & Larian Komuniti Bukit Jalil

KUALA LUMPUR, 10 Dis 2023 – Baru dibuka Columbia Asia Hospital – Bukit Jalil mengadakan larian menyeronokkan dan karnival keluarga untuk komuniti Bukit Jalil hari ini. Ini merupakan kejadian pertama mereka sejak hospital itu mula beroperasi dua bulan lalu. Acara SIHAT!, merupakan aktiviti libat urus komuniti yang membawa 400 peserta dari sekitar Bukit Jalil dan kawasan sekitarnya, termasuk Seri Kembangan, Serdang, OUG, Taman Desa, Sri Petaling, dan Sungei Besi.

"Nama acara, 'SIHAT!' berfungsi sebagai peringatan betapa pentingnya menjaga kesihatan seseorang dengan baik," katanya. Columbia Asia Pengurus Besar Hospital – Bukit Jalil, Dr. Sharonpal Singh. "Sebagai ahli baru kejiranan ini, kami merasakan adalah wajar untuk memperkenalkan diri kami secara dekat dan peribadi dengan cara yang bukan sahaja berkaitan dengan gaya hidup sihat tetapi juga sesuatu yang akan menyatukan masyarakat."

Menurut Dr. Sharonpal, 'SIHAT!' mengukuhkan dedikasi hospital untuk berhubung dengan masyarakat melalui inisiatif yang membawa kegembiraan dan mewujudkan pengalaman yang tidak dapat dilupakan bagi semua yang terlibat.

Fun run pada pagi Ahad

Merasmikan acara itu ialah sesi pemanasan Zumba yang bertenaga yang diketuai oleh Zin Jacinda Webb. Pelari semua berpakaian turquoise 'SIHAT!' Baju-T selari dengan setiap rentak Zumba yang bertenaga. Dr. Sharonpal kemudian mengambil pentas dan menyampaikan ucapannya kepada penonton.

Para peserta semua digembar-gemburkan dan bersemangat untuk pergi sama seperti Dr Sharonpal membunyikan hon udara dengan Columbia Asia Pengurus Besar Wilayah, Puan Engku Marina Engku Hatim, telah turun padang.

Laluan 'SIHAT!' menjadi pilihan sama ada 3km atau 5km, bergantung kepada pilihan peserta. Ramai daripada mereka melalui Bukit Jalil Mercu tanda seperti taman rekreasi, stadium nasional, kelab golf dan beberapa kawasan perumahan.

Luar biasa, larian ini berjaya mengumpul hasil sebanyak RM16,000 yang akan diagihkan kepada tiga NGO dalam tempoh tersebut. Bukit Jalil Kawasan. "Kami berharap dapat melakukan lebih banyak lagi pada masa akan datang untuk masyarakat melalui acara kami, seperti acara kanak-kanak, bengkel kesihatan, dan ceramah kesihatan," tambah Dr. Sharonpal.

Aktiviti karnival untuk keluarga

Ketika pelari menuju ke garisan penamat, karnival telah bermula dengan penuh semangat, menampilkan permainan luar dan aktiviti dalaman. Tarikan utama adalah Cabaran Doktor Muda, yang memperkenalkan kanak-kanak kepada petua penjagaan diri praktikal dan meningkatkan kemahiran komunikasi mereka mengenai masalah kesihatan melalui aktiviti amali dan bermain peranan. Maskot Columbia Kids Club, Zoey the Parrot, membuat penampilan istimewa, sangat menggembirakan kedua-dua kanak-kanak dan orang dewasa! Terdapat juga pemeriksaan kesihatan percuma, bengkel keselamatan dan kecemasan, demonstrasi pertolongan cemas, lawatan ambulans, hadiah belon, dan trak makanan.

Rakan kongsi acara terdiri daripada keropok Munchy, Vitagen oleh Marigold, makanan kesihatan Wise Crafters, Wondrous Kombucha, gelato Oriplus, dan jus segar.

Klik untuk Artikel Dalam Talian:

Berkongsi: