Talian Kecemasan Terdekat

Klang

Kenalan kecemasan lain

Lihat sekarang
Klang

Pilih Hospital Pilihan Anda

Langkau ke kandungan

Notis Penipuan Pengambilan Pekerja

04 November 2022

Minit 2 dibaca

Notis Penipuan Pengambilan Pekerja

Columbia Asia Kumpulan Hospital sedar tentang penipuan pengambilan pekerja baru-baru ini dan tawaran kerja palsu yang kononnya berasal dari Columbia Asia. The Columbia Asia nama dan logo telah digunakan pada dokumentasi tanpa kebenaran.

Komunikasi penipuan dan e-mel ini sering kelihatan sah dan mungkin termasuk butiran pekerjaan, seperti huraian kerja, gaji dan faedah. Mereka biasanya meminta maklumat peribadi dan / atau pembayaran daripada bakal pekerja untuk mendapatkan permit kerja, visa atau dokumen imigresen atau bayaran untuk perbelanjaan perjalanan sebagai sebahagian daripada proses pengambilan. Anda juga boleh dirujuk kepada organisasi yang meminta bayaran untuk memproses dokumen.

Sila berhati-hati dengan aktiviti penipuan jika anda menerima sebarang komunikasi atau e-mel mengenai pekerjaan yang berpotensi, atau jemputan untuk mengemukakan permohonan ke alamat e-mel awam, kononnya dari Columbia Asia. Columbia Asia e-mel sentiasa berakhir dengan "@columbiaasia.com”. Columbia Asia tidak akan meminta calon pemohon untuk menghantar maklumat e-mel ke alamat e-mel yang tidak berakhir dengan "@columbiaasia.com”.

Sila ambil perhatian bahawa Columbia Asia tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang tuntutan atau akibat yang berkaitan dengan tawaran kerja palsu atau penipuan atau komunikasi.

Jika anda tidak pasti kesahihan komunikasi atau percaya bahawa anda telah menerima komunikasi palsu yang membuat rujukan kepada Columbia Asia, sila majukannya kepada [email protected] atau berhubung dengan kami di +603 5521 5151 untuk bercakap dengan Pasukan Keselamatan Maklumat.

Berkongsi: