Talian Kecemasan Terdekat

Klang

Kenalan kecemasan lain

Lihat sekarang
Klang

Pilih Hospital Pilihan Anda

Langkau ke kandungan

Columbia Asia Menang Empat Anugerah Kesihatan & Kesejahteraan Malaysia Termasuk Hospital Swasta Terbaik

01 Disember 2020

Minit 4 dibaca

Columbia Asia Menang Empat Anugerah Kesihatan & Kesejahteraan Malaysia Termasuk Hospital Swasta Terbaik

SELANGOR; 23 Nov 2020 – Anugerah Jenama Kesihatan & Kesejahteraan Malaysia diberi penghormatan Columbia Asia dalam empat kategori termasuk Hospital Swasta Terbaik. Kategori lain yang menang ialah Kesihatan, Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) dan Kejururawatan. The Columbia Asia cawangan di Seremban dan Miri mendahului dalam dua kategori terakhir, manakala dua lagi dikemukakan sebagai penyertaan kumpulan.

Senarai anugerah itu merupakan pengiktirafan tahunan sejak 2017 anjuran Sin Chew Daily dengan kerjasama Majalah Life dan disokong oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Ia memberi penghormatan kepada jenama kesihatan dan kesejahteraan yang telah memberikan sumbangan besar kepada industri kesihatan dan kesejahteraan Malaysia.

Untuk memecahkan setiap anugerah dan kriteria yang membezakan jenama, di bawah adalah butirannya.

Anugerah Kategori Hospital Swasta

Columbia Asia Kumpulan menonjol kerana perkhidmatan penjagaan kesihatannya yang berkualiti, berkesan, cekap, mudah diakses dan berpatutan. 13 lokasi hospital yang dibina di kawasan kediaman menawarkan perkhidmatan dalam pelbagai disiplin perubatan termasuk kardiologi, neurologi, nefrologi dan urologi. Perkara utama lain juga termasuk teknologi perubatan canggih, perunding berkemahiran tinggi dan berpengalaman serta sistem digital dalaman, Care 21, yang memudahkan kes pesakit dengan cekap di kalangan jabatan yang berbeza.

Anugerah Kategori Kesihatan

Dalam Kategori Kesihatan, Columbia Asia telah mengemukakan Program Transformasi Kesihatan, siri kesejahteraan korporat yang komprehensif yang menyokong intervensi gaya hidup dan pengubahsuaian tingkah laku untuk kesihatan yang mampan. Ia bermula dengan tinjauan gaya hidup disertai dengan pemeriksaan kesihatan yang disesuaikan seperti yang diberikan oleh majikan. Keputusan ini akan memberi sedikit gambaran tentang risiko kesihatan setiap pekerja supaya majikan boleh merancang manfaat kesihatan tertentu untuk kakitangan mereka. Ini telah terbukti berjaya kerana pekerja menjalani pengubahsuaian yang berkaitan dengan diet, kesihatan dan kecergasan. Apabila pekerja menjadi lebih sihat, produktiviti syarikat meningkat.

Anugerah Kategori Tanggungjawab Sosial Korporat

Bagi kategori CSR, Columbia Asia Hospital – Miri telah dianugerahkan atas komitmennya dalam Kempen Cleft Lip and Palate. Sejak dilancarkan pada tahun 2004, ia telah membantu kira-kira 380 pesakit menjalani pembedahan sumbing bibir dan lelangit. Pembedahan ini tidak boleh dijalankan di hospital-hospital daerah kecil di Sarawak. Hospital-hospital yang lebih besar berada di bandar yang menjadikannya tidak dapat diakses kerana jarak dan kos terutama bagi mereka yang berada di kawasan terpencil.

Dalam kempen ini, Columbia Asia Hospital – Miri bekerjasama dengan Persatuan Cleft Lip and Palate Malaysia dalam menyediakan tempat operasi, kemudahan dan lain-lain bentuk bantuan untuk pesakit dan penjaga yang menemani.

Anugerah Kategori Kejururawatan

Dalam kategori Kejururawatan, Columbia Asia Hospital – Seremban telah dianugerahkan untuk Projek Touch the Heart. Berdasarkan maklum balas pesakit semasa audit pada tahun 2016, dicadangkan bahawa jururawat hospital perlu memperbaiki isyarat bukan lisan mereka. Melalui projek itu, jururawat dilatih untuk membangun dan meningkatkan kemahiran insaniah, empati dan bahasa badan mereka. Dengan slogan kempen ialah 'Letakkan sedikit kasih sayang di hati anda, ia bertujuan untuk memastikan penyedia penjagaan memenuhi standard penjagaan maksimum yang mungkin.

Untuk pengiktirafan ini, Columbia Asia pertama kali berterima kasih kepada pesakit, keluarga dan pekerja mereka yang telah meletakkan kepercayaan mereka kepada Columbia AsiaJenama penjagaan kesihatan. Ini tidak mungkin dilakukan jika bukan untuk kerja berpasukan antara doktor, jururawat, kakitangan perubatan, dan pekerja dari semua jabatan lain di Columbia Asia yang peranannya bernilai dalam menggerakkan jenama ke tahap yang lebih tinggi.

Klik untuk Artikel Dalam Talian:

Berkongsi: